Сьогодні все частіше в шкільному середовищі звучить слово «булінг». У перекладі з англійської воно означає знущання, цькування чи залякування. Булінг відрізняється від звичайної суперечки між дітьми тим, що супроводжується фізичним чи психологічним насиллям: дитину висміюють, залякують, б’ють, псують речі. За даними міністерства освіти, тільки минулого року шкільні психологи отримали близько 109 тисяч звернень через цькування учнів.
Секрети ефективного спілкування
Кожен з нас хоче знати секрет, своєрідну формулу успішного спілкування: що потрібно робити, щоб легко налаштувати контакт з малознайомими людьми; підвищити ефективність спілкування з друзями та близькими людьми. Ефективність спілкування - це той "кінцевий продукт",який ми хочемо отримати в результаті нашої взаємодії. Під ефективністю спілкування мирозуміємо оптимальний спосіб досягнення поставлених комунікативних цілей.
Основні правила ефективного спілкування:
- Концентруйте увагу на людині, яка говорить,на її повідомленні.
- Уточнюйте, чи правильно ви зрозуміли як загальний зміст прийнятої інформації, так і її деталі.
- Повідомляйте іншій стороні в перефразований формі сенс прийнятої інформації.
- У процесі прийому інформації не перебивайте людину, яка говорить, не давайте поради, не критикуйте, не підводьте підсумок, не відволікайтеся на підготовку відповіді. Це можна зробити після отримання інформації та її уточнення.
- Домагайтеся, щоб вас почули і зрозуміли. Дотримуйтесь послідовності повідомлення інформації. Не пересвідчившись у точності прийнятої партнером інформації, не переходьте до нових повідомлень.
- Підтримуйте атмосферу довіри, взаємної поваги, виявляйте емпатію (співпереживання)до співрозмовника.
- Використовуйте невербальні засоби комунікації: частий контакт очей, кивання голови в знак розуміння та інші.
Прийоми ефективного спілкування:
---- "Правило трьох двадцяти":
- перші 20 секунд зустрічі вас оцінюють.
- перші 20 секунд має значення як і що ви почали говорити.
- і безумовно - 20 сантиметрів посмішки і чарівності.
--- 6 правил гарного співрозмовника:
- Виявляти щиру цікавість до співрозмовника.
- Посміхатися.
- Запам'ятати ім'я людини і не забувати час від часу повторювати його в розмові (це прийом психологічного «поглажування»).
- Вміти слухати.
- Вести розмову в колі інтересів вашого співрозмовника.
- Ставитися до нього з повагою.
--- Як збільшити корисність контакту:
- Бути спостережливим;
- Зробити комплімент;
- Говорити про проблеми співрозмовника;
--- Який результат ви отримаєте:
- Формальний контакт переросте в нормальне людське спілкування.
- Ви завоюєте співрозмовника.
- Ви підвищите вашу самооцінку.
Поради щодо спілкування:
- Ставлення людей до вас ніби віддзеркалює ваше ставлення до них;
- Хто любить людей, того й люди люблять;
- Виявляйте ініціативу в приязному ставленні до інших;
- Цікавтеся людьми, що оточують вас, їхніми турботами і радощами;
- Ніколи не користуватиметься популярністю той, хто не цікавиться справами інших людей;
- Учіться ставити себе на місце іншої людини;
- Вживайте якомога більше слів, які підкреслюють шанобливе ставлення до людей: "даруйте", "перепрошую", "дякую", "будь ласка" та інші. Ввічливість обеззброює;
Для успішного встановлення контактів із людьми треба:
- Якомога швидше знайти спільні інтереси;
- По-дружньому ставитися до співрозмовника (усміхатися, уважно слухати);
- Не виявляти до співрозмовника зверхності;
- Щиро цікавитися співрозмовником, тим, що він говорить;
- Враховувати поведінку та термінологію людини, з якою говорите;
- Нападами та лайкою людей не переконаєте;
- Для того, щоб переконати когось, ттеба"знайти необхідні аргументи, правильно їх упорядкувати і сформулювати;